Informacje z gminy Ujście
03.10.2015

 

28.09.20105 – Odbyła się VII sesja Rady Miejskiej w Ujściu. Sesja rozpoczęła się miłym akcentem związanym z 50-leciem Rodzinnego Ogrodu Działkowego im. Huty Szkła „Ujście”. Burmistrz oraz Przewodniczący Rady Miejskiej złożyli na ręce Pana Stefana Gawrycha, Prezesa ROD, serdeczne gratulacje i wyrazy uznania dla wszystkich działkowców. Prezes otrzymał od władz miasta list gratulacyjny, kwiaty oraz drobny upominek. Następnie na pytania radnych odpowiadali zaproszeni na sesję przedstawiciele firmy Asta-Net z Piły. Pytania dotyczyły realizacji inwestycji związanej z budową sieci Internetu w miejscowościach Ługi Ujskie, Nowa Wieś Ujska oraz Kruszewo. Po zakończeniu dyskusji z pracownikami Asty przystąpiono do obrad podczas których procedowano projekty uchwał dotyczących:
1) powołania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników. W skład zespołu wchodzą: Marek Jankowski – przewodniczący Zespołu oraz Jan Maślak, Wojciech Skibiński, Andrzej Zachara – członkowie Zespołu.
2) przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości gruntowych mienia komunalnego Gminy Ujście;
3) wyrażenia woli ustanowienia prawa służebności przesyłu na nieruchomościach mienia komunalnego Gminy Ujście;
4) podatków od nieruchomości;
5) udzielenia pomocy finansowej dla powiatu pilskiego w 2015 roku. Pomoc w wysokości 25 000,00 złotych przeznaczona będzie na zakup ambulansu systemu ratownictwa medycznego z wyposażeniem rozszerzonym dla Szpitala Specjalistycznego w Pile. Zakup ambulansu wpłynie na poprawę funkcjonowania szpitala oraz obsługi pacjentów, w tym również z terenu gminy Ujście.
6) zmian uchwały budżetowej na rok 2015.

01.10.2015 – Komisja w składzie: Cecylia Witczak – Przewodnicząca Komisji Budżetu RM w Ujściu, Stefan Wociekiewicz – kierownik ZGKiM, Beata Ima – Sekretarz Gminy Ujście oraz Robert Lasocki – pracownik UM w Ujściu, dokonała komisyjnego otwarcia urny z kartami do głosowania na Budżet Obywatelski. W urnie znajdowało się 1275 kart do głosowania. Za pośrednictwem głosowania w Internecie swój głos oddało 89 osób. Posegregowane karty w/g zadań zostały przekazane do weryfikacji zgodnie z obowiązującym regulaminem.

Dariusz Iwaniak
Urząd Miejski w Ujściu