herb Ujścia
PolskiNiemiecki

Wtorek 21 Maj 2024

Imieniny: Tymoteusz, Wiktor, Kryspin

Wyszukiwarka
Urząd Miejski w Ujściu
włącznik
Strony
Informacja o przystąpieniu do wyborów ławników do sądów powszechnych na kadencję 2020 – 2023
03.06.2019

INFORMACJA

z dnia 03 czerwca 2019 r.

o przystąpieniu do wyborów ławników do sądów powszechnych na kadencję

2020 – 2023

 

Burmistrz Ujścia informuje, że przystępuje się do wyboru :

Do XIV Wydziału Cywilnego Sądu Okręgowego w Poznaniu z/s w Pile:                             

-  0  ławników do orzekania z zakresu prawa pracy,

- 2 ( dwóch) ławników do orzekania w pozostałych sprawach – na kadencję od   2020 r. do 2023 r.

 

Do Sądu Rejonowego w Chodzieży:

- 1 ławnika do orzekania w pozostałych sprawach,

- o ławników do orzekania z zakresu prawa pracy.

 

Podstawa prawna :

- ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych ( Dz. U. z 2015 r. poz. 133, poz. 509)….)

- rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. Nr 121, poz. 639)

 

Nieprzekraczalny termin zgłaszania kandydatów  upływa 30 czerwca 2019 r. Zgłoszenia , które wpłynęły do Rady Miejskiej w Ujściu po upływie terminu pozostaną bez biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne.

 

Ławnikiem może być wybrany ten kto :

1) Posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,

2) Jest nieskazitelnego charakteru,

3) Ukończył 30 lat,

4) Jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku,

5) Nie przekroczył 70 lat,

6) Jest zdolny ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,

7) Posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.

 

Ławnikami nie mogą być :

1) Osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze,

2) Osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,

3) Funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściąganiem przestępstw i wykroczeń,

4) Adwokaci i aplikanci adwokaccy,

5) Radcy prawni i aplikanci radcowscy,

6) Duchowni, żołnierze w czynnej służbie wojskowej,

7) Funkcjonariusze Służby Więziennej,

8) Radni gminy, powiatu i województwa.

Ławnikiem można być tylko w jednym sądzie.

 

Kandydatów na ławników mogą zgłaszać Radzie Miejskiej :

1) prezesi właściwych sądów,

2) stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych,

3) co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru.

 

Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się  na karcie zgłoszenia. Wzór karty zgłoszenia zawarty jest w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. z 2011 r. Nr 121, poz. 693) .

 

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się dokumenty wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed dniem złożenia zgłoszenia :

1) informację o kandydacie z Krajowego Rejestru Karnego,

2) oświadczenie kandydata , ze nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,

3) oświadczenie kandydata, ze nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także , że władza rodzicielska nie została mu ograniczona lub zawieszona,

4) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia kandydata, wystawione przez  lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej  (Dz. U. poz. 2217 oraz z 2018 r. poz. 1000 i 1544 ), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika,

5) dwa zdjęcia zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.

 

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie , inna organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się  aktualny ( wystawiony nie wcześniej niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia) odpis z Krajowego rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji.

 

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia  przez obywateli dołącza się listę osób zawierającą imię  ( imiona) , nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu  osób zgłaszających kandydata.

 

Osoba uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.

Zgłoszenia kandydatów, które nie spełniają wymogów określonych w ustawie i rozporządzeniu pozostawia się bez biegu.

 

Koszty przygotowania dokumentów ponosi kandydat na ławnika.

Kandydaci przed wyborami podlegają zaopiniowaniu przez zespół powołany przez radę gminy, w szczególności w zakresie spełnienia przez nich wymogów określonych w ustawie. Komendant Wojewódzki Policji w Poznaniu udziela radzie gminy informacji o kandydacie na ławnika uzyskanej i sporządzonej na zasadach określonych dla informacji o kandydacie do objęcia stanowiska sędziowskiego.

 

Kartę zgłoszenia wydaje oraz szczegółowych informacji w sprawie wyboru ławników udziela oraz zgłoszenia przyjmuje Urząd Miejski w Ujściu Pl. Wiosny Ludów 2 pokój nr 11 w godzinach pracy Urzędu ( 7.300 – 15.30) , Tel. 67 28 40 003 .

Kartę zgłoszenia można pobrać także w formie edytowalnej ze stron internetowych :

1) Ministerstwa Sprawiedliwości (https://arch-bip.ms.gov.pl/pl/ministerstwo/sady-powszechne/),

2) Link do strony znajduje się również na BIP Gminy Ujście www.bip.ujscie.pl

 

Wyborów ławników Rada Miejska dokona w głosowaniu tajnym, w terminie do końca października 2019 r.

 

 

 

                                                             Roman Wrotecki

                                                             Burmistrz Ujścia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           

 

 

 

Biblioteka Multimediów23344
  • Pliki video
    • 20-Lecie samorzadu Gminy Ujscie - Part 1 [pobrano: 1579] [rozmiar: 46007 kB]
    • Gmina Ujście część 1/2 [pobrano: 1556] [rozmiar: 36547 kB]
    • II Piknik Historyczny - Część 1 [pobrano: 1574] [rozmiar: 47806 kB]
    • Natura 2000 - odcinek 2 Ujscie_część 1 [pobrano: 1546] [rozmiar: 46883 kB]
    • Rejs statkiem po Noteci część 1 [pobrano: 1555] [rozmiar: 45332 kB]
    • 600 lat Praw Miejskich Ujścia - Część 1 [pobrano: 1493] [rozmiar: 66253 kB]
    • 600 lat Praw Miejskich Ujścia - Część 2 [pobrano: 1499] [rozmiar: 68308 kB]
    • 600 lat Praw Miejskich Ujścia - Część 3 [pobrano: 1516] [rozmiar: 67835 kB]
UrządMiejskiwUjściu

Urząd Miejski w Ujściu

Plac Wiosny Ludów 2

64-850 Ujście

+48 (67) 284 00 03

+48 (67) 284 00 13

+48 (67) 284 03 44

fax:  (67) 284 01 51

e-mail: ujscie@ujscie.pl

e-urząd  
Urządjestczynny

od poniedziałku do piątku: 7:30 -15:30

Newsletter
close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.