herb Ujścia
PolskiNiemiecki

Wtorek 21 Maj 2024

Imieniny: Tymoteusz, Wiktor, Kryspin

Wyszukiwarka
Urząd Miejski w Ujściu
włącznik
Strony
Bezpłatne usługi asystenta podatnika.
10.09.2015
  • rozpoczynasz działalność gospodarczą?
  • od dnia wydania Ci potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej nie upłynęło więcej niż 18 miesięcy?

 

SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ USŁUGI ASYSTENTA PODATNIKA

Asystent podatnika to wyspecjalizowane stanowisko ds. wsparcia podatnika przeznaczone do indywidualnej obsługi podatników rozpoczynających działalność gospodarczą, którzy są jednocześnie mikroprzedsiębiorcami, a więc zatrudniają nie więcej niż 10 osób i osiągają obroty nieprzekraczające 2 mln EURO.  
Asystent podatnika będzie wspomagał ww. podatników przez 18 miesięcy od rozpoczęcia przez nich działalności gospodarczej tj. wydania potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej (NIP).
Asystent podatnika będzie działał w oparciu o jednolite w całej Administracji Podatkowej standardy i procedury tak, aby działać sprawnie, dostosować usługę do zidentyfikowanych potrzeb każdego mikroprzedsiębiorcy, który zwróci się o taką pomoc.
Asystent podatnika funkcjonuje w każdym urzędzie skarbowym.

Jeżeli chcesz, aby naczelnik urzędu skarbowego wyznaczył dla Ciebie asystenta podatnika, który będzie Cię wspierał przez okres 18 miesięcy od rozpoczęcia działalności gospodarczej – złóż wniosek, a w terminie 3 dni roboczych otrzymasz odpowiedź – imię i nazwisko oraz adres e-mail i numer telefonu Twojego asystenta w urzędzie.
Wzór Wniosku o wyznaczenie asystenta podatnika dostępny jest w siedzibach urzędów skarbowych oraz zamieszczony na stronie internetowej każdego urzędu skarbowego.   

Korzystanie z indywidualnej opieki asystenta podatnika przez podatników rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej zapewni podatnikom indywidualny dostęp do informacji niezbędnych dla prawidłowego realizowania obowiązków wynikających z prawa podatkowego, pomoże zapobiec popełnianiu ewentualnych błędów i omyłek wynikających z niewystarczającej znajomości przepisów, stosowanych w administracji reguł i procedur postępowania.
Asystent podatnika służy podatnikowi ogólną informacją i wsparciem przede wszystkim w następujących obszarach :
1.    Rozpoczęcia  działalności gospodarczej – w zakresie:
a)    formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych,
a)    zwolnienia z podatku od towarów i usług, limitu obrotów,
b)    właściwości miejscowej i rzeczowej organów podatkowych,
c)    składania dokumentów drogą elektroniczną (e-Deklaracje),
d)    stosowania oraz potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP,
e)    uzyskania zaświadczenia lub informacji o nadaniu NIP,
f)    złożenia informacji o zgłoszeniu lub wycofaniu pełnomocnictwa,
g)    limitów dotyczących stosowania kas rejestrujących, uzyskania numeru ewidencyjnego dla kasy rejestrującej, uzyskania zwrotu kwoty wydatkowanej na zakup kasy rejestrującej,
h)    terminów składania deklaracji i informacji, terminów dokonywania wpłat podatków/zaliczek na podatek,
i)    numerów rachunków bankowych urzędu skarbowego.

2.    Informacji podatkowej – w zakresie:
a)    czynności wykonywanych przez urzędy skarbowe – z wykorzystaniem stosowanych kart usług/kart informacyjnych,
b)    uzyskiwania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego.

3.    Rozliczenia podatku – w zakresie:
a)    uzyskania zwrotu podatku od towarów i usług,
b)    zaliczenia wpłaty, nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet zaległości podatkowych oraz bieżących i przyszłych zobowiązań podatkowych na wniosek podatnika,
c)    stwierdzenia nadpłaty podatku, uzyskania zwrotu nadpłaty podatku.

4.    Uzyskiwania zaświadczeń:
a)    zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzającego stan zaległości podatkowych,
b)    zaświadczeń o dochodach, przychodach, obrotach, formach opodatkowania,
c)    innych zaświadczeń.

5.    Innych zagadnień – m.in. w zakresie:
a)    zasad wnoszenia opłaty skarbowej,
b)    uzyskania ulg w spłacie zobowiązań lub zaległości podatkowych,
c)    uzyskania innych ulg przewidzianych przepisami prawa podatkowego,
d)    zastosowania instytucji „czynnego żalu”,
e)    obowiązków i praw podatnika w związku z kontrolą podatkową,
f)    udzielania ogólnych informacji o rodzajach spraw prowadzonych przez inne organy i ZUS w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą

Biblioteka Multimediów23344
  • Pliki video
    • 20-Lecie samorzadu Gminy Ujscie - Part 1 [pobrano: 1579] [rozmiar: 46007 kB]
    • Gmina Ujście część 1/2 [pobrano: 1556] [rozmiar: 36547 kB]
    • II Piknik Historyczny - Część 1 [pobrano: 1574] [rozmiar: 47806 kB]
    • Natura 2000 - odcinek 2 Ujscie_część 1 [pobrano: 1546] [rozmiar: 46883 kB]
    • Rejs statkiem po Noteci część 1 [pobrano: 1555] [rozmiar: 45332 kB]
    • 600 lat Praw Miejskich Ujścia - Część 1 [pobrano: 1493] [rozmiar: 66253 kB]
    • 600 lat Praw Miejskich Ujścia - Część 2 [pobrano: 1499] [rozmiar: 68308 kB]
    • 600 lat Praw Miejskich Ujścia - Część 3 [pobrano: 1516] [rozmiar: 67835 kB]
UrządMiejskiwUjściu

Urząd Miejski w Ujściu

Plac Wiosny Ludów 2

64-850 Ujście

+48 (67) 284 00 03

+48 (67) 284 00 13

+48 (67) 284 03 44

fax:  (67) 284 01 51

e-mail: ujscie@ujscie.pl

e-urząd  
Urządjestczynny

od poniedziałku do piątku: 7:30 -15:30

Newsletter
close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.